סגר לחלון אלומיניום – על ההבדל "הקטן" בין סגור לנעול

סגר לחלון אלומיניום – על ההבדל "הקטן" בין סגור לנעול

לאחרונה, נתקלנו בתופעה מצערת ומדאיגה באינטרנט בה המון חנויות מקוונות מציעות מנעולים לחלונות אלומיניום, אך לדאבוננו, חלקן מציעות פתרונות נחותים מאוד המיוצרים מחומרי גלם זולים, הלוקים בחסר בלשון המעטה, ברמת הבטיחות. פתרונות אלו מתיימרים לספק הגנה כנגד פריצה ואף "מבטיחים" שלא תתאפשר פריצה לאחר ההתקנה, אך ככל הידוע לנו, זוהי הבטחה חסרת אחריות ברוב המקרים. חשוב לדעת כי לא כל סגר לחלון אלומיניום מאושר לשימוש על-ידי חברות הביטוח בישראל כתחליף לסורג ואינו מהווה הגנה אפקטיבית כנגד פריצה, אלא לכל היותר חיזוק לסגירה או "נעילה" שהייתה רופפת קודם לכן – היינו מעדיפים לדייק במושגים כשמדובר בבטיחות שלנו, לא כן?

מנעול לחלון או סגר? מה בטוח יותר?

לא כל סגר לחלון הזזה הוא מנעול..

ספק מורשה של משטרת ישראל? מעולה! מה זה אומר?

חלק מהמנעולים, יתדהרו בתיאורם ברישיונות ספק ממשטרת ישראל או משרד הביטחון, אולי זה סימן לכך שאותו ספק שירות עבד עמם, אך אין זה אומר שהם בחרו את המוצר המוצג, אי אילו מהמוצרים האחרים באתר או ערבים להם ולטיבם בדרך כלשהי. גם לצורך עסקה חד פעמית יוענק מספר ספק לכל ספק שירות למשטרת ישראל.

ריבוי מידע טכני כחלק משיטת מכירה

פן נוסף של הבעיה עם תופעה זו, היא שאותם בעלי חנויות מתחום המנעולנות ופרזול לחלונות הזזה עושים שימוש במידע ועובדות הנוגעות לבעיה המרכזית, שהיא הקלות שבפריצה דרך חלונות הזזה בעלי נקודת נעילה אחת, אך לא מפרטים מספיק בנוגע לפתרון עצמו כגון היכן מיוצר, מאילו חומרי גלם, האם בוצעו מבחני בטיחות ואודות אופן ההתקנה. שימוש במידע זה באופן הלא נכון יכול להטעות ולבלבל בנוגע לרמת הבטיחות המסופקת בפועל.

כחלק מאסטרטגיית השיווק, חנויות האינטרנט המציעות פתרונות בטיחות לחלונות מעמיסות במידע רב במטרה לייצר תחושת בטחון לקונה, אך חדי העין יבחינו בכך שלצד רוב המוצרים חסרים פרטים מהותיים על אופן ההתקנה, תמונות המוצר, ביקורות לקוחות ומידע על עמידותו במבחן הזמן – שכן את אלו קשה מאוד ליצור בלי מוצר ייעודי ואיכותי באמת.

התקנה מסובכת ולא ידידותית

רוב המוצרים הקיימים לנעילת דלתות וחלונות הזזה מצריכים לעיתים כמה שלבים לצורך ההתקנה כולל קדיחה במסגרת החלון או פירוק הכנף כולה, התקנה באופן זה עשויה להשפיע לרעה על נראות ועיצוב החלון ולהיות מסובכת, רצוי לחפש אמצעי מיגון שאינו מחייב קידוח וניתן גם להסרה זמנית לצורך ניקוי ותחזוקת החלון ובמקרי חירום. כמו כן, מומלץ לבדוק אם קיים שירות התקנה מקצועי על-ידי מתקין מורשה להתקנה בטוחה, בהתאם להוראות היצרן והתנאים למימוש אחריות.

הימנעו ככל האפשר ממוצרים המוצגים כתחליף סורגים או בלם פתיחה לדלת המלווה בהוראות המנחות אתכם להיעזר בדבק, מנעול חלון חזק ועמיד נגד פריצה לא יצריך בשום אופן שימוש בדבקים למיניהם על מנת לקבעו למקומו ויאפשר העברתו מחלון לחלון בעת מעבר דירה, תיקון או תחזוקה של המסילה, פרופיל החלון והמסגרת שלו.

שימוש בדבק אף יכול להיות רעיל לסביבת ילדים.

האם כל סגר או פיסת מתכת יכולה לשמש כמנעול בטיחותי?

כמנעולים לחלונות הזזה מוצעים באינטרנט סגרי ביונט, קליפסים מפלסטיק, סקוטצ'ים להדבקה, מגבילי פתיחה והזזה, מוצרי פרזול שונים, ידיות היברידיות באיכויות בנייה והרכבה שונות במגוון גדלים וצורות – תחת הכותרת "מנעולים וסגרים לחלונות", אך יתכן כי חסרות

מילים בשפה העברית לתיאור אותם מוצרים? שכן אלו אינם מנעולים לדעתנו, בטח כשמדובר בנעילת דלתות הזזה שהן כבדות ומאסיביות ולכן מצריכות כוח התנגדות מתאים לגודלן ומשקלן. נעילת חלון או דלת הזזה, כזו שתבטיח בטחון אמיתי, יכולה להתבצע רק עם מנגנון נעילה איכותי שתוכנן בקפידה וכולל לפחות שלוש נקודות נעילה כרף מינימום.

האם נוכל להשוות סגר פין למנעול ייעודי לחלון? התשובה היא לא, ולא היינו טורחים לציין זאת אלמלא היה מדובר בבטיחות חיי אדם ורכושנו היקר מכל.

מהו תקן בית בטוח? האם יתכן שהוא משמש לקידום מכירות באופן מטעה?

תקן בית בטוח 6250, אשר נקבע על-ידי מכון התקנים הישראלי (מט"י) בשנת 2014, מהווה סטנדרט לסביבה בטוחה בבית. עוד על התקן בהרחבה ניתן לקרוא כאן. התקן אינו מתייחס לאביזרי בטיחות שהותקנו לאחר שלב הבנייה הראשוני ולכן לא ברור מדוע הוא מוזכר במפרטי מוצר של סטופרים, מנעולים וסגרים המותקנים לאחר מכן. חשוב במיוחד לשים לב לשימוש פסול או לא נכון בסממני בטיחות וסימנים מוסכמים כגון סמל מכון התקנים הישראלי, לצורך הגדלת מכירות.

כשמחפשים מנעול איכותי לחלון פונים למקצוענים באמת – 'איילוק' – מנגנון נעילה מהפכני בעל שלוש נקודות נעילה, כולל אחריות יצרן ל-5 שנים, מיוצר בישראל ופותח כפתרון נעילה לדלתות הזזה. יחד עם ציפוי הגנה לחלון עשוי פוליאסטר, מנגנון ILock Block מאושר לשימוש על-ידי חברות הביטוח בישראל כתחליף לסורגים. פטנט רשום. היזהרו מחיקויים.

אם הוזכר "תקני" בעוד אין כל תקן בנושא – יש לכם עסק עם משווק ממולח, לא עם מנעולנים מקצועיים.

"אין אחריות על כבל"

אם בעת החיפוש שלכם אחר בלם לחלון הזזה נתקלתם במוצר ללא אחריות על כל חלקיו, או אחריות לפרקי זמן שונים עבור חלקיו השונים, זה יכול להיות "דגל אדום" עבורכם, במנגנון בטיחות לדלתות הזזה כל החלקים חשובים באותה המידה. הציעו חיתוך הכבל להתאמת אורך? דבק לחיזוק? ציינו כי הברגים "נחלשים" עם הזמן? אלו הם סימני אזהרה אפשריים מפני מוצר אותו יתכן בסבירות גבוהה שתצטרכו להחליף, לתקן במסגרת אחריות או לרכוש שוב בחלוף תקופה קצרה יותר מהמתוכנן, מה שיוביל להוצאה כספית שניתן להימנע ממנה.

בדיקה לרישום פטנט או מדגם רשום

במידה ומצויין כי המוצר מוגן בפטנט או מדגם רשום, תוכלו לבדוק זאת בעצמכם לפי מספר הפטנט או המדגם או השם שלו המופיע באתר האינטרנט של רשות הפטנטים. בבדיקה מזדמנת ניתן לאתר מוצרים שמציגים את עצמם כמוגנים בפטנט, אך הם אינם רשומים או מאושרים ככאלו.

סגר לחלון אלומיניום מקצועי

אם יצא לכם לראות בעבר איך מתנהלות חברות גדולות בכל מה שקשור להקמת חללי העבודה שלהן, ברור לכם שיש שימוש ניכר בחומרים מורכבים ואיכותיים, להקמת מבנים. יותר ויותר מבנים במרכז הארץ, משקיעים את מירב המשאבים שלהם בהתקנה של חלונות אלומיניום שמשתלבים בצורה מושלמת בנוף ויוצרים את התנאים הכי טובים שיש לצוותי העובדים. יחד עם זאת, רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד, חשוב לרכוש סגר לחלון אלומיניום, כדי לשמור על טווח הפתיחה הנכון של החלון ולמנוע סכנות לכל מי שנמצא בתוך חלל הפנים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לעזרת הצוות המקצועי של חברת איילוק, ואנו נעזור לכם לבחור את המערכת המתאימה לחלונות שלכם.

התאמת סגר לחלון אלומיניום – בליווי אנשי המקצוע המתאימים

החשיבות של בחירת סגר לחלון אלומיניום בעזרת צוות מקצועי, נעוצה בעיקר ב:

  1. ההבנה של מבנה החלון שלכם. אי אפשר להתאים סגר לחלון אלומיניום, אם לא בוחנים לעומק את מבנה החלון ומשתמשים רק במוצרים שיכולים להתאים לסוג החלון שלכם.
  2. רכישת חלקים מתאימים. יש הבדל בין סוגרים חלקיים לבין סוגר מלא, ועל כן אתם צריכים לוודא שאתם רוכשים רק את המוצר הדרוש לסוג הנעילה שאותה אתם רוצים ליצור בחלון שלכם.
  3. התאמת העלויות. לכל מוצר שאתם רוצים לרכוש, יש עלות שאותה צריך לקחת בחשבון בעת החיפושים. במיוחד עם יש לכם מגבלות על הרכישה של מוצרי איכות ואתם צריכים לעמוד בתקציב שנקבע לעבודות.

שלב אחרי שלב, מוצאים לכם את כל הפתרונות

עכשיו, כאשר ברור לכם שאתם רוצים להתקין מערכת סוגרים איכותית לחלונות האלומיניום שלכם, הגיע הרגע לפנות לעזרתם של מומחים מקצועיים, כדי לבחור את המנעולים הנכונים ביותר. אנחנו, אנשי הצוות המיומנים והמנוסים של חברת איילוק, נוכל לעזור לכם לבחור את המוצר הנכון ולהתאים את המוצר למבנה החלון הספציפי שלכם. כך שיהיה לכם הרבה יותר קל להיכנס אל המבנה מתוך ידיעה שהמקום מאובטח לגמרי ומתאים לניהול חיי השגרה שמגיעים למשפחה או לבית העסק שלכם, לאורך שנים ארוכות.

להזמנת מתקין מורשה, השאירו את הפרטים:

עוד בנושא

מנעול לתריס גלילה
מנעול לתריס גלילה

תריסים בבית מעוררים תחושת ביטחון והגנה. ההכרה בכך שזו אשליה היא קריטית. תריס גלילה חשמלי אינו מוגן מפני הרמה ידנית חיצונית. אם התריסים החשמליים אינם נעולים, כל גנב חסר ניסיון

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: