ראיון עם יצחק מויאל – ממציא פטנט הנעילה לחלונות איילוק

ראיון עם יצחק מויאל – ממציא פטנט הנעילה לחלונות איילוק

ראיון עם ממציא איילוק, פטנט ייחודי לנעילת חלונות ודלתות הזזה

שאלה: איך הגעת לתחום פתרונות הבטיחות לחלונות?

כשהתחלתי את דרכי בענף האלומיניום הייתי נער לפניי גיוס ומאז התחברתי למקצוע "כמו כפפה ליד".

שאלה: מה מושך אותך בעיסוק בתחומך?

גם אחרי שחרורי מצה"ל חזרתי לענף, ובגדול, עם המון התלהבות ואהבה לעבודה בענף האלומיניום וביצעתי המון פרוייקטים מורכבים ובין היתר התלמדתי באמצעות מתן שרותי תיקונים במטרה ללמוד לקדם את התחום וכמובן תוך עיסוק בשאלה: כיצד להימנע מטעויות נפוצות וללמוד איך "לי ואצלי זה לא יקרה", מה שמאוחר יותר הפך לחזון ומטרה.

שאלה: ולמה דווקא בטיחות? זה דורש מידה רבה של אחריות לא?

לצערי הרב, במהלך שנות פעילותי, נתקלתי לעיתים קרובות בתלונות חוזרות ונשנות הקשורות לאופן הנעילה לחלון הזזה  וגם לדלתות הזזה וגיליתי שישנה מצוקה אמיתית בתחום הנובעת מהקלות היתרה שבה ניתן תוך פרק זמן קצר מאוד לפתוח ולפרוץ חלונות ודלתות הזזה, בהרמה של החלון או הדלת, זעזוע או ניצול לרעה של בלאי טבעי של המנעול. פעמים רבות ניתן קיימות בחלונות נקודות תורפה מוכרות ואז גם אין צורך להפעיל כוח רב ופשוט כל מה שצריך הוא לפתוח ולהיכנס ללא צורך במיומנות רבה.

בעקבות חולשה זו של מערכות נעילה סטנדרטיות, בשנים האחרונות נעשו המון פריצות וגניבות מבתים, מבנים ציבוריים ותעשיתיים דרך חלונות ודלתות הזזה שהיו למעשה סגורים, אך לא נעולים.

יצרני פרזול הנעילה ופרופילים לדלתות הזזה הבינו גם הם שקיימת בעיה אקוטית הנוגעת לשיטת הסגירה הנפוצה וניסו בדרכים שונות לשפר ולחזק את אמצעי הנעילה אך לא הצליחו לפתור לחלוטין את המחדל שהתגלה בקנה מידה רחב עד מאוד וטרם הצליחו לתת מענה גורף לשיטת הנעילה הרופפת.

שאלה: מה מיוחד בפתרונות הנעילה של איילוק?

לאחר תהליך חשיבה ותכנון מעמיק חברת איילוק בראשותי פעלנו למיגור התופעה מן השורש, הגברת המודעות והחלטנו להשקיע את כל הידע שצברנו לאורך השנים למציאת פתרון יעיל, חסכוני ובטוח לטווח הארוך תוך התחשבות בשמירה על מבנהו המקורי של חלון ההזזה או הדלת ומינימום שינויים במסגרת החלון במטרה לספק מענה לאותם הלקוחות שאינם מעוניינים בסורגים בביתם, המשרים לעיתים אווירה של "כלא" או "כלוב" לדעתם של רבים.

כמענה לפירצה המצאנו את איילוק BLOCK – פטנט מהפכני וחדשני של מנעול לדלת הזזה (ויטרינה), חלונות מרפסת וחדרי ילדים והתאמנו אותו לכל סוגי הפרופילים הנפוצים.

שאלה: האם מנגנון הנעילה יעיל גם כתחליף לסורגים?

אני יכול לאמר בביטחה שפתרנו את סוגיית נעילת הנעילה. נשמנו לרווחה אבל אז הלקוחות העלו בעיה נוספת – "מה עם חלון הזכוכית? יוכלו לשבור אותה ולהיכנס?" גם לפגיעות זו נמצא הפתרון באמצעות פיתוח ציפוי מגן מחומר פולימרי שקוף וחזק במיוחד הניתן ליישום על גבי החלון ומונע שבירתו גם באמצעות כלים נפוצים בידי הגנב – פטיש, אבן, או לום, כל אלו לא ישפיעו על ציפוי ההגנה הייעודי לחלונות.

בעזרת ציפוי המגן לחלון ניתן להשיג שכבת הגנה לחלונות המונעת אפשרות לפציעה בקרב הילדים במצב של ריסוק ופיזור רסיסים כתוצאה מפגיעה פיזית ישירה בחלון הויטרינה והדף.

שילוב של ציפוי מגן ומנעול איילוק לחלון מאפשרים מענה מהיר ואפקטיבי המונע פריצה ונותנים לך את השקט הנפשי המגיע לך.

לרשותכם,

יצחק מויאל

מנכ"ל איילוק

להזמנת מתקין מורשה, השאירו את הפרטים:

עוד בנושא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: